آموزش ساخت Api توکن در whm

آموزش ساخت Api توکن در whm


در این مقاله نحوی ساخت Api توکن در whm برای نمایندگان و مدیران سرور که از پنل کاربری cpanel استفاده می کنند آموزش داده خواهد شد . Api توکن برای ایجاد دسترسی در whmcs ، اپلیکیشن ها و رباط ها کاربرد دارد . نرم افزار های مزبور برای سهولت در مدیریت به کار میروند و دسترسی هایی که به وسیله Api توکن  اختصاص مییابد را میتوان به اموری خواص  محدود کرد .

برای ایجاد Api توکن  ابتدا وارد حساب WHM میشویم و از بخش    گزینه ی رو انتخاب و در صفحه ی نمایش داده شده می توانید دسترسی های لازم را انتخاب کنید . با زدن دکمه  Api توکن ساخته خواهد شد . برای درک بهتر به صورت تصویری و قدم به قدم پیش خواهیم رفت .

۱- ورود به حساب WHM

در ابتدا وارد حساب WHM نمایندگی و یا حساب روت شوید.

ورود به WHM

۲-باز کردن صفحه ی مربوط به  Api توکن

پس از ورود به حساب WHM با انتخاب گزینه ی Manage API Tokens از بخش  Development صفحه مربوطه همانند تصویر زیر نمایش داده خواهد شد.

برای ساخت Api Token کلیک می کنیم.

ساخت Api Token

۳- تنظیمات Api Token

با کلیک بر روی دکمه Generate Token برگه ی زیر نمایش داده خواهد شد . برگه ی تنظیمات Api Token از سه بخش نام ، تاریخ انقضا و محدودیت های دسترسی برای Api Token تقسیم شده است.

ساخت Api Token

Name : برای Api توکنی که قصد ایجاد دارید در بخش شماره ۱ نام مورد نظر را وارد کنید .

Should the API Token Expire : تاریخ اتمام دسترسی توسط توکن ایجاد شده را مشخص می کند و به صورت پیش فرض بر روی گزینه ی not expire می باشد.

Privileges : لیست تمام دسترسی ها را مشخص می کند و میتوانید گزینه های لازم را فعال و یا غیر فعال کنید.

۴- ساخت Api توکن

با زدن دکمه Save در انتها برگه ، Api Token ایجاد خواهد شد .

ساخت Api Token

۵- ذخیره Api Toket

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید Api توکن ایجاد شده است کد مربوطه را کپی کرده و در نرم افزار مقصد وارد کرده و بر روی دکمه ی  Yes, I saved my token  کلیک کنید .

توجه داشته باشد که بعد از انتخاب  Yes, I saved my token دیگر دسترسی به Api Token تولید شده را نخواهید داشت.

ساخت Api Token

3.5/5 - (2 امتیاز)

علی شهریمشاهده نوشته ها

Avatar for علی شهری

علی شهری هستم عضوی از مجموعه سابین سرور که در سال 98 به عنوان پشتیبان فنی به این مجموعه پیوسته ام . عاشق تولید محتوا های آموزشی هستم و سعی میکنم در وبلاگ سابین سرور ، دانش خود را در اختیار شما قرار دهم.

1 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *