آموزش کار با raw access سی پنل هاست

آموزش کار با raw access سی پنل هاست


آموزش کار با raw access سی پنل هاست

در این بخش آموزش هاست سی پنل ، آموش کار با raw access  سی پنل ارائه شده است. ابتدا بیایید ببینیم raw access  چیست و چه کاربردی دارد.

بیشتر سرورهای وب درخواست های مربوط به منابع مثل برگه ها، تصاویر، جاوا اسکریپت ، CSS و … را نگهداری و ذخیره میکنند و هر زمان که یک بازدیدکننده فایل ها را درخواست کند مثلا بخواهد تصاویر سایت شما را ببیند آدرس IP بازدیدکننده و فایل مورد نظر که درخوات شده همراه با اطلاعات دیگر در سرور ثبت می شود.

Raw access در cpanel چیست ؟

یکی از امکانات هاست سی پنل raw access است. با raw access شما میتوانید بفهمید چه کسی از سایتتان بازدید نموده است بر خلاف آمارگیر وبالیزر که بازدیدها را به صورت نمودار و جدول ارائه می کند در raw access تمام تجزیه و تحلیل ها و گزارشات بازدید سایت در قالب یک فایل فشرده zip در اختیارتان قرار میگیذد که این فایل فشرده حاوی گزارشی دقیق از بازدیدکنندگان شامل IP آدرس آنها، تاریخ بازدید، آدرس صفحه بازدید شده، نوع مرورگر و … است که با جزئیات کامل ارائه می دهد.

مزیت raw access logs این است که میتوان گزارشات دسترسی سایت را به شکل اصلی بارگیری و بررسی کرد. به کمک این ویژگی میتوان سیاهه های مربوط به گزارشات جهانی سرور را استخراج نموده و برای بررسی دانلود کرد. تمام اطلاعات مربوط به بازدید و دسترسی به سایت در cpanel ذخیره می شوند و به کمک این ویژگی میتوان آگاهی کاملی از آنها داشت.

مطالعه کنید : بهترین هاست برای شما کدام است ؟

آموزش کار با raw access سی پنل هاست

ابتدا باید وارد هاست cpanel خود شوید. زمانی که وارد داشبورد مدیریت سی پنل شدید ویژگی ها و امکانات آن قابل مشاهده است. باید بخش metrics را بیابید

آموزش کار با raw access سی پنل هاست

سپس در بخش metrics روی گزینه raw access کلیک کنید.

22

 

در قسمت configure logs دو گزینه برای انتخاب وجود دارد :

گزینه اول عبارت :Archive log files

اگر این گزینه را علامت بزنید پس از پردازش آمار سیستم ، پرونده های گزارش را در فهرست اصلی تان بایگانی می کند. همچنین پردازش گزارش ها به صورت 24 ساعته انجام می شود.

گزینه دوم : Remove the previous month’s archived logs

در آخر هر ماه گزارش های ماهیانه ماه قبل را حذف می کند تا فضای هاست شما زیاد اشغال نشود. زیرا در صورت حذف نشدن این گزارش ها به صورت ماهیانه این گزارش ها در سی پنل ذخیره می گردند و زمانی که تعداد این گزارشات زیاد شود میتواند حجم قابل توجهی را اشغال کند.

پیشنهاد می شود هر دو گزینه را علامت بزنید و سپس روی گزینه save کلیک کنید.

مطالعه کنید : فشرده سازی Gzip چیست ؟

دانلود Raw access

برای دانلود فایل raw access سی پنل به قسمت download current raw access logs مراجعه کنید و روی نام دامنه ای که میخواهید raw access را دانلود کنید کلیک نمایید تا دانلود شود.

به دلیل اینکه گزارش ها با فرمت .gz فشرده می گردند برای استخراج فایل ها و خارج کردن از حالت فشرده لازم است از یک برنامه فشرده سازی مثل 7-zip یا winzip استفاده شود. پس از استخراج میتوانید فایل را در هر ویرایشگر متنی باز کنید.

اگر سوالی در رابطه با این آموزش داشتید میتوانید از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

فرشته شکوه نیامشاهده نوشته ها

Avatar for فرشته شکوه نیا

بیش از 9 سال است که کار ترجمه و تولید محتوا را دنبال کرده و حدود 2 سال است که در زمینه طراحی سایت فعالیت دارد. علاقه زیادی به وردپرس و تجارت الکترونیک داشته و در حال حاضر به تیم تحریریه سابین سرور پیوسته اند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *