مقایسه ووکامرس با EDD

مقایسه ووکامرس با EDD


مقایسه ووکامرس با EDD

خیلی از کاربران میپرسند که در مقایسه ووکامرس با EDD کدام بهتر است ؟ ووکامرس و EDD هر دو از محبوب ترین افزونه های فروشگاه ساز وردپرس هستند. در صورتی که میخواهید یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنید مقایسه این دو می تواند در تصمیم گیری نهایی تان به شما کمک کند.

تفاوت ووکامرس با EDD چیست ؟

تمرکز ووکامرس در ساخت فروشگاهی برای فروش محصولات فیزیکی است مثل فروشگاه موبایل و لوازم جانبی، لوازم آرایشی، پوشاک و … اما تمرکز افزونه edd یا Easy Digital Downloads در راه اندازی فروشگاه محصولات دانلودی و مجازی مثل فروشگاه فروش فایل، فروشگاه محصولات دانلودی mp3، فروش فیلم و محتوای آموزشی ویدئویی و .. است. زمانی که نمیدانید بین این دو افزونه محبوب کدام را انتخاب کنید ابتدا هدف خود از راه اندازی فروشگاه را مشخص سازید. باید ببینید می خواهید کدام نوع محصول را به فروش برسانید.

بنابراین با توجه به نوع محصول خود کدام را انتخاب می کنید ؟

در این مقایسه ما میخواهیم به این سوال پاسخ بدهیم.

تفاوت ووکامرس با EDD تنها به نوع فروش محصولات خلاصه نمی شود. از نظر امکانات و ویژگی ها نیز با هم تفاوت هایی دارند. بیایید آنها را با هم مقایسه کنیم.

مطالعه کنید : ستاره دار کردن مطالب در وردپرس

1- مقایسه ووکامرس با EDD از نظر محبوبیت

برای اینکه تعیین کنیم کدام افزونه محبوب تر است از پیشخوان وردپرس > افزونه ها > افزودن

میزان دانلود و نظرات کاربران راجع به هر دو افزونه را با هم مقایسه می کنیم.

 

مقایسه ووکامرس با EDD

همانطور که مشاهده میکنید تاکنون ووکامرس بیش از 5 میلیون نصب فعال و بیش از 3792 نفر آن را پسندیده اند. EDD با بیش از 50 هزار نصب فعال و 356 طرفدار با محبوبیت ووکامرس قابل مقایسه نیست!

EDD

این در حالیست که از اولین نسخه edd در 7 آوریل 2012 منتشر شده بنابراین مدت زمان زیادی از انتشار این افزونه می گذرد و همانند ووکامرس از افزونه های قدیمی وردپرس به شمار می روند. بنابراین نمی توان کم بودن محبوبیتش نسبت به ووکامرس را به تاریخ انتشار آن نسبت داد. چون افزونه جدیدی نیست.

2-مقایسه از نظر پشتیبانی

WooCommerce توسط تیم WooThemes در سال 2011 ایجاد شد و بعد توسط Automattic خریداری شد. Automattic  شرکتی است که توسط یکی از بنیانگذاران اصلی وردپرس راه اندازی شده است. Easy Digital Downloads توسط پیپین ویلیامسون توسعه دهنده حرفه ای و با سابقه افزونه وردپرس ساخته شده است و توسط یک تیم حرفه ای و کامل پشتیبانی و مدیریت می شود.

3-قیمت دو افزونه

هر دو افزونه رایگان هستند. این امکان را برایتان فراهم می سازند تا بدون پرداخت هیچ هزینه ای فروشگاه خود را راه اندازی کنید. علاوه بر این دارای افزودنی های پولی هستند. با این افزونه ها می توانید یک فروشگاه کامل و بی نقص داشته باشید.

4-محصولات مجاز برای فروش

ووکامرس مخصوص فروش محصولات فیزیکی طراحی شده است. اما می توان علاوه بر محصولات فیزیکی محصولات مجازی و دانلودی، محصولات متغیر ، محصولات گروه بندی شده و … را هم به فروش رساند.

EDD مخصوص محصولات دانلودی طراحی شده است از آن برای فروش محصولات فیزیکی نمی توان استفاده کرد. در صورتی که از ووکامرس استفاده کنید هم می توانید محصولات فیزیکی و هم محصولات دانلودی را بفروش برسانید. در صورتی که قصد فروش محصولات دانلودی را دارید EDD بهترین انتخاب است.

سرویس پیشنهادی : هاست مخصوص ووکامرس

5-مقایسه ووکامرس با EDD از نظر ویژگی های اصلی

با نصب هر دو افزونه می توان یک فروشگاه کامل با لیست محصولات، سبد خرید، تسویه حساب، گزینه های پرداخت و .. داشت. تفاوت اصلی این است که EDD مخصوص محصولات دیجیتالی و دانلودی است اما ووکامرس برای هر سه نوع محصول دانلودی، مجازی و فیزیکی مناسب است.

به طور کلی ووکامرس نسبت به EDD افزونه قوی تری است. قابلیت ها و امکانات بیشتری دارد. اگر تمرکز اصلی تان فروش محصولات فیزیکی است ووکامرس بهتر است در کنار آن می توان محصولات دیجیتالی را هم به فروش رساند.

ووکامرس تیم پشتیبانی و توسعه دهنده پشت پرده قوی تری دارد. اکنون که WooCommerce متعلق به Automattic است ، این افزونه می تواند با مجموعه ابزارهای محبوب Jetpack آنها ادغام شود. این به شما امکان دسترسی به ویژگی هایی را می دهد که می تواند باعث بهبود امنیت سایت شما شود. همچنین گزارشات دقیق تری ارائه دهد. به همین دلیل با نصب ووکامرس هم از نظر امنیت و هم از نظر امتیاز گوگل رتبه بهتری خواهید داشت.

5-زبان افزونه

هر دو افزونه به زبان های مختلفی ترجمه شده اند. ووکامرس به 51 زبان دنیا و EDD به 10 زبان مختلف ترجمه شده است.

6-افزودنی ها

زمانی که هر دو افزونه را نصب می کنید طیف وسیعی از افزودنی ها برایتان نمایان می شود. با این افزودنی ها می توانید امکانات فروشگاه خود را بیشتر کنید. هر دو افزونه دارای افزودنی های رایگان و پولی هستند. این افزودنی ها توسط توسعه دهندگان مختلفی طراحی شده اند. البته بعضی از این افزودنی ها بسیار گران هستند و ممکن است برایتان از نظر اقتصادی بصرفه نباشد. اما یک فروشگاه کامل را برایتان فراهم می سازند.

مطالعه کنید : آموزش خرید هاست

سخن پایانی

اگر قصد فروش محصولات فیزیکی را دارید کاملا مشخص است که ووکامرس از هر نظر نسبت به EDD بهتر است. حتی می توان محصولات دیجیتالی و دانلودی را هم با آن فروخت. اما در صورتی که دنبال راهی آسان و کارآمد برای فروش فایل دانلودی هستید می توانید EDD را انتخاب کنید. EDD برای فروش محصولات دانلودی و بارگیری فایل ها نسبت به ووکامرس بهتر عمل می کند.

فقط قبل از استفاده کاملا مطمئن شوید که EDD یا ووکامرس با سایر افزونه هایی که در سایت خود استفاده می کنید تداخل نداشته باشد و با سایتتان سازگاری کامل داشته باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

فرشته شکوه نیامشاهده نوشته ها

Avatar for فرشته شکوه نیا

بیش از 9 سال است که کار ترجمه و تولید محتوا را دنبال کرده و حدود 2 سال است که در زمینه طراحی سایت فعالیت دارد. علاقه زیادی به وردپرس و تجارت الکترونیک داشته و در حال حاضر به تیم تحریریه سابین سرور پیوسته اند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *