آموزش Force Password Change

آموزش Force Password Change


آموزش Force Password Change

احتمالا برای شما هم پیش آمده است نمایندگی هاست ایران یا در کل نمایندگی سی پنل تهیه کرده اید و کاربرانتان گزارش میکنند که تمام پسوردهایشان لورفته و سریعا باید تمام اکانتهایشان ریست پسورد شوند تا از نفوذ به سرویس هایشان جلوگیری شود. شما در اینصورت دو راه دارید.

اول : باید تک به تک برای یوزرها پسورد ست کنید و ارسال کنید.

دوم : باید از بخشی که در whm برای اینکار تعبیه شده است ، استفاده کنید . این بخش Force Password Change نام دارد. در این پست از وبلاگ سابین سرور قرار است آموزش تغییر پسورد سی پنل بصورت ضروری را خدمت شما آموزش دهیم.

تغییر پسورد دوره ای یکی از مهمترین اموری است که یک مدیر سرور و شخصی که نمایندگی هاست سی پنل دارد باید آن را رعایت کند.

اما متاسفانه کسی این مورد را جدی نمیگیرد و در مواقعی که مشکلاتی مانند بروت فورس و … رخ میدهد و پسورد هاست بدست ربات ها و افراد دیگری می افتد ، شخصی که نمایندگی هاست دارد ، تازه به فکر تغییر پسورد افتاده و به هاستینگ شکایت میکند.

مراحل انجام ریست پسورد فورس در whm

آموزش Force Password Change
آموزش Force Password Change

طبق تصویر فوق برای ریست پسورد اضطراری در whm بایستی طبق شماره های 1 و 2 و 3 کار را پیش ببرید که در زیر توضیح هر کدام از اعداد درج میشود.

  1. در whm زیر منوی Account functions یک منویی قرار دارد به نام Force Password Change که کافیست بر روی آن کلیک کنید.
  2. سپس باید یوزرهای مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  3. بعد از انتخاب یوزرهای مربوطه ، بر روی دکمه submit کلیک کنید. بعد از کلیک بر روی این دکمه به ایمیل هر کدام از هاست ها ، پسوردی ارسال خواهد شد که همان پسورد جدید میباشد و میتوانید استفاده کنید و یا به کاربر ارائه کنید.

این یک قابلیت بسیار کاربردی در زمان های بحرانی است . زمانی که شما دسترسی به روت سرور ندارید تا دستوراتی را اجرا کنید این بخش بهترین کارایی را برای شما خواهد داشت. بنابر این حتما به این مسئله دقت داشته باشید و هر یکماه یا دوماه یکبار پسورد هاست های خود را عوض کنید.

4.9/5 - (7 امتیاز)

اسفندیار سلیمانیمشاهده نوشته ها

Avatar for اسفندیار سلیمانی

زندگی‌ مثل اسکرول ماوسه . هرچقدر هم گرون قیمت باشه بازم یه روزی خراب میشه . به یه شکل باور نکردنی ! پس تا هستیم قدر لحظاتمونو بدونیم و باور‌نکردنی زندگی کنیم.

1 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *